Den 12 (30.4.2016), Yosemite - Glacier Point

Oči otvírám tak nějak typicky okolo šesté ranní a nemohu se dočkat parku. No ano, nejprve se tam musíme vrátit, 42 silničních mil, zkrátka nic, co by si zasloužilo delších komentářů. Tak co nás čeká dnes? Klasika nejklasičtější Four-mile Trail, jeden z nejvíc nejhezčích trailů v Americe, které jsem zkusil. Skvělému pocitu šlo na ruku i počasí, nad hlavou azuro, pod nohami proklínané, ale bezpečné asfaltové chodníky. Dopoledne nám přišlo vhod, že na nás během stoupání příliš nesvítilo, takže jsme se zbytečně nepřehřívali. No ne náhodou jsme všechny předbíhali, tedy s výjimkou pěti sportovců. Na vrcholu trailu bychom byli bývali byli odměněni nezapomenutelným výhledem AKA Glacier Point. A ne že bychom nebyli, ale trochu vše kazila skutečnost, že se sem můžete dostat auty a autobusy, tak těžce odpracovaný výstup byl okořeněn masami navoněných turistů, kteří ušli maximálně sto metrů od auta na vyhlídku :-) Ale i s jejich přítomností a návštěvou silného studeného větru jsem si užil aspoň oběd :-)

Místo cesty zpět jsme se rozhodli pro variantu návratu po Panorama Trailu, který nás nakonec dovedl do, ze včerejška, důvěrně známých míst, k vodopádům (Vernal Falls). Sestup netrval již moc dlouhou a my měli možnost užít si to více kvůli vymetené obloze a značnému teplu.

Zpět na dně Yosemite Valley nás přepadla myšlenka, že bychom snad ani nemuseli pěšky, že bychom mohli ochutnat Shuttle Bus a tak se také stalo. Jenže co se nestalo. Celý park ucpala vozidla, takže autobus nás po dlouhém čekání a mizivému posunu vpřed vyložil s tím, že pěšky se dostaneme kamkoliv dříve :-) A tak jsme si udělali vycházku do kempu, sprcha to totiž jistí!

Jak se blížil večer, auta najednou začala mizet a spolu s nimi i jimi vytvořená zácpa. Druhý pokus o projížďku se již vydařil, ale pro změnu nevyšla správná linka, takže kroužíme po parku jak opilí jeleni. A tak nakonec vysedáme už v Yosemite Valley Lodge a zbytek dorážíme za šera a pěšky. Krom setkání s jeleny si na účet připisujeme setkání s Rangery, kteří si podávají posádku vozu zaparkovaného před námi. Takže jsem na vlastní oči mohli vidět, zda jsou všechny pověry o silničních kontrolách skutečné... Jsou. Borec za volantem ruce na volantu, jeden polda ruku na bouchačce, druhý ho kryl... Pěkné! Ale dost bylo divadla, na řadu přišel hlad a jeho ukojení.

Únava a lenost stála za pokusem přenocovat v parku a nikoliv až za jeho hranicemi. Původní myšlenka, že auto a sami sebe necháme na parkovišti Yosemite View Lodge vzala rychle za své. Mohl za to velký pohyb osob, který by nám nedopřál klidu během noci. Z těchto důvodů jsme přeparkovali za zatáčku a zastavili za karavanem na de facto parkovišti nad řekou Merced. Bohužel blízkost silnice, auto postavené příliš z kopce a hluk burácející řeky stáli za dalším nekvalitním spánkem.