Den 11 (29.4.2016), Yosemite - ve víru vodopádů

Jaký si to uděláš, takový to máš. A není nad to udělat si pěkný den, začneme kontinuální snídaní od 6-8h, pak to zaklopíme dalším plánováním a na cestu se vydáváme až okolo 10h. Trochu obdivuhodně a zároveň pochybovačně zkoumáme od benzínové pumpy les tisíců vrtulí větrných elektráren, nevšední pohled, jen co je pravda.


Cesta nám sežrala úmorných pět hodin života, ale na jejím konci se skvěla zasloužená odměna. Již první zastávky na okraji parku vybízely k pozorování vší té krásy. Nebojácná zvěř (vysoká) se potulovala v naší bezprostřední blízkosti a my se nemohli dočkat, až zahodíme auto a poznáme aspoň kousíček místní země.


The Mist Trail (Vernal and Nevada Falls) přišel s pobídkou na prohlídku místních vodopádů (Vernal a Nevada) a třeba mi i uvěříte, že i se zataženou oblohou nad hlavou šlo o báječný zážitek. Tři a půl hodiny na cestě plné úchvatných výhledů mě po náročné cestě dobilo baterky. Dokonce jsem si časem přestal stěžovat na jediné pro mě těžko pochopitelné - vyasfaltované pěšiny, rozuměj, celý tento trail se pyšnil umělým povrchem...


Po návratu na parkoviště jsme využili místní kempové pohostinnosti a po náročném dni si dopřáli rychlou sprchu. Skočili jsme do auta, a vyrazili z parku ven. Ptáte se proč? Zkrátka protože se to vyplatilo, kemp by nás vyšel na $29, kdežto vyjet za hranice parku 42mil a ráno se stejných 42mil vrátit vás vyjde na $5 :-) Hlavu jsme složili v našem autě zaparkovaném v Rest Area v centru Mariposy, hned naproti Mariposa Museun & History Center. Ale noc v autě za moc nestála, ve tři ráno jsem potřeboval na toaletu, celý zpocený jsem se vysoukal ze spacáku no a ráno jsem zase pro změnu drkotal zuby zimou...

Komentáře